Bonjour Lille! - Reisverslag uit Woudrichem, Nederland van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu Bonjour Lille! - Reisverslag uit Woudrichem, Nederland van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

Bonjour Lille!

Blijf op de hoogte en volg Annick

14 September 2012 | Nederland, Woudrichem

Lieve allemaal,

Onder een laagje stof zijn hier nog de verhalen over mijn spannende Australië avonturen te vinden. Tijd voor een nieuw avontuur! Het zal dit keer lang niet zo spannend gaan zijn, aangezien ik nu zowaar een betaalde baan gevonden heb en dus ook niet zomaar tijdens kantooruren bruggen kan beklimmen, koala’s aaien of met haaien zwemmen. Voor zover dat in Lille sowieso al mogelijk zou zijn. Toch heb ik besloten om jullie zo af en toe even op de hoogte te houden van wat ik mee maak –als ik al iets mee maak-, vooral omdat het me niet gaat lukken om jullie allemaal te zien, mocht ik een weekendje terug zijn.

Anyways, Lille is zo’n 2,5 uur rijden vanaf thuis, normaal gesproken. Ik ben een echte file-expert geworden tijdens deze ritten. Eenmaal in Lille ben ik bij Jérôme in de mini (coool) gestapt om huisje 1,2,3 en 4 te zien. Wat een verschrikking. Na mijn kamerjacht in Australië dacht ik rampzalige dingen gezien hebben, maar ik was redelijk in shock. Bij huisje 1 zou ik normaal gesproken niet eens naar binnen durven kijken, laat staan naar binnen gaan en huisje 3 was oud en lelijk en die brede glimlachen van de eigenaars maakten het zeker niet beter. Huisje 4 was een ienieminie appartementje voor mezelf, wat op zich heel ideaal is, maar tussen het oude meubilair door kon je amper je kont keren, dus ja. Huisje 2 was zowaar netjes en vrij nieuw, dus automatisch ook mooi. Vanaf zaterdag woon ik samen met 3 jongens in Croix. Fingers crossed dat ik het daar 7 maandjes uit hou. Voor iedereen die het idee heeft om langs te komen, denk er nog eens over na, beeld je het ergste in en wees welkom! Dan valt het altijd mee :)

De bank zat op 15 minuten rijden van het centrum en gelukkige ik kwam daar na 2 uur filerijden aan. De Franse bankrekening is geopend, dus laat het geld maar komen hehe!

Zaterdag vertrek ik met de bus en zo veel mogelijk rommel naar Lille, want op maandag begint mijn training bij Booking.com! Hier zal ik de komende 7 maanden bij de klantenservice en reserveringen voor Nederlandse en Engelse gasten werken. Oh, en aangezien ik me de afgelopen dagen net een doofstomme heb gevoeld, ga ik ook heeeel erg mijn best doen om Frans te leren!

Voor iedereen die een kaartje zou willen sturen (leuk!) of zou willen langskomen, mijn nieuwe adres voor de komende tijd:
Annick Nieuwkoop
108 Rue Victor Hugo
59170 Croix
La France

Als ik weer eens een weekendje die kant op kom, horen jullie dat uiteraard! En voor iedereen die langs zou willen komen: let me know and be welcome :)!

Wish me luck.

Tot snel :)!
Liefs Annick

  • 14 September 2012 - 17:34

    Tineke:

    Wow Annick, je hebt het toch gedaan, wat leuk!!
    Ik wil je veel werkplezier wensen en als ik langs lille kom dan zie je me wel verschijnen ;)

    Ben benieuwd hoe het allemaal gaat dus blijf je volgen!
    Groetjes, Tineke

  • 14 September 2012 - 17:34

    Tineke:

    Wow Annick, je hebt het toch gedaan, wat leuk!!
    Ik wil je veel werkplezier wensen en als ik langs lille kom dan zie je me wel verschijnen ;)

    Ben benieuwd hoe het allemaal gaat dus blijf je volgen!
    Groetjes, Tineke

  • 15 September 2012 - 08:35

    Megan:

    geen koala's in Lille? Dat valt een beetje tegen....

    Nee maar super meis, heel veel plezier en werkse daar!

    Tot snel xxx

  • 15 September 2012 - 11:54

    Joël Van Vugt:

    Veel plezier en succes daar!

  • 15 September 2012 - 16:08

    Oma:

    Hoi Annick!
    Net je verslag gelezen. Je kamer is dus echt heel klein, maar zie het maar positief,je hebt een dak boven je hoofd! Enne....je gaat wel geld verdienen nu! Leuk toch!
    Veel succes met je training, we horen het wel!
    Groetjes ook van opa

  • 15 September 2012 - 22:55

    Mariska:

    Hey Annick,

    Heel veel succes en plezier in dit nieuwe avontuur!! We houden je verhalen zéker graag in de gaten.

    Geniet er ook van!

    Groetjes Hans, Mariska, Lotte en Senna

  • 17 September 2012 - 00:42

    Willem-Jan Van Der Linden:

    Hey Annick!

    Ik lees het al weer je bent op avontuur!
    Maar wat leuk!
    Heel veel plezier en succes de komende tijd daar!
    En moet wel een keer lukken om daar langs te komen.
    Toch?

    Groetjes,
    Willem-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Nov. 2010
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 45796

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 01 Juli 2016

De Granadeo.

15 Maart 2015 - 19 April 2015

Taalreis Cuba

17 Maart 2014 - 31 Januari 2015

Aan de Costa del Sol

09 April 2013 - 31 Oktober 2013

Hostess in Turkey

15 September 2012 - 03 Maart 2013

Vive la France

22 Februari 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Australië

26 Mei 1991 - 23 November 2010

1991 tot 2010

Landen bezocht: