Travailler.. - Reisverslag uit Rijsel, Frankrijk van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu Travailler.. - Reisverslag uit Rijsel, Frankrijk van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

Travailler..

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

14 Oktober 2012 | Frankrijk, Rijsel

Okee, inmiddels woon ik een maand in Lille en dus vond ik het wel tijd om jullie even op de hoogte te brengen van hoe het hier gaat en waar ik mee bezig ben :) In tegenstelling tot mijn verhalen uit Australië, kan ik nu wél het grootste gedeelte van de verslagen over werk schrijven.

De afgelopen weken ben ik zeer serieus met de training bezig geweest. Langzaam hebben we alles over het werk geleerd, begonnen met de speciale verzoeken of ietwat domme vragen en uiteindelijk langzaam maar zeker naar de klachtenafhandeling toe. Na 4 weken zijn we echte ‘professionals’, haha of nouja, dat moet de komende weken nog maar gaan blijken. Tijd om serieus te worden nu. De komende week zitten we nog als ‘newbies on the floor’ bij elkaar en vormen we ons eigen kleine team. Daarna worden we verspreid en gaan we allemaal naar ons eigen team toe, dat zal wel weer even wennen worden.

Gelukkig is de trainingsgroep heel erg gezellig en hebben we ons prima vermaakt, ook buiten het werk om (ik vond 7 regels over werk wel weer genoeg). We hebben onze eerste Freaky Friday meegemaakt, dus mochten we in de Tcha Tcha bar 2 uur onbeperkt drinken en een leuke gelegenheid om ook de andere collega’s een beetje te leren kennen. Ook hebben we een internationale avond gedaan bij iemand thuis met als resultaat een onwijs grote, volle tafel met eten uit alle delen van de wereld en lekkere drankjes. Het weekend daarna is Pauline hier op bezoek geweest, wat heel gezellig was! Veel kilometertjes door de stad gemaakt (voor ons idee, zo groot is het nou ook weer niet) en ’s avonds hebben we de parade gezien. Dat was het begin van Lille 3000, een evenement wat nog wel een aantal maanden door gaat hier. Daarna zijn we naar de shisha-bar geweest, gevolgd door een dansje in La Boucherie. Afgelopen vrijdag zijn we naar de Australian bar geweest, waar ik onwijs uit keek naar een cidertje, maar die hadden ze niet!! Impossible. Gisteren heb ik mijn eerste Arabische les gehad van Tony :) een onmogelijke taal en misschien is het slimmer om wat meer aan mijn Franse kennis te doen, maar ach, het is wel een uitdaging!

Mijn huisje aan Rue Victor Hugo is heel veel verbeterd! Meneer ik-ben-onwijs-raar-en-stink-het-hardst-van-iedereen is met al z’n stinkende kruiden en pepers verhuisd naar een eiland ver van hier! Jeej, nu woon ik nog samen met Tony en Fransesco, wat heel erg gezellig is :) Ook hebben we het een en ander schoongemaakt (het blijven jongens haha) en nu is het gelukkig mogelijk om lekker in de woonkamer tv te kijken zonder te bezwijken van de geur en kun je iets vastpakken in de keuken zonder ziek te worden.

Al met al gaat het hier dus helemaal goed :) en natuurlijk hoop ik dat het met jullie ook goed gaat!

Bisous,

Annick

  • 14 Oktober 2012 - 19:08

    Mariska:

    Hoi Annick,
    Wat leuk om weer een berichtje van je te lezen! Fijn dat alles goed is en dat je ook lekker in je woonkamer kunt relaxen ;-) Hier gaat het ook allemaal prima. Heel veel succes en plezier de komende tijd!!!

    Groetjes uit Meeuwen
    Hans, Mariska, Lotte en Senna

  • 15 Oktober 2012 - 09:53

    Sonja :

    Hoera, de bejaarde stinkmeneer is weg. Kun je weer vrij uit ademen. Verfrissend!!
    Het klinkt wederom weer gezellig. En wat een service dat je alle bars persoonlijk gaat testen!
    Veel plezier en werkse. Geniet ervan!

    Liefs van de vDisjes

  • 15 Oktober 2012 - 18:34

    Betty:

    Leuk wat van je te horen! Je beleeft zo nog eens wat.
    Hier alles oke. Veel plezier daar en succes!

    Groetjes,
    Richard en Betty

  • 24 Oktober 2012 - 13:41

    Nanja Wierda:

    Leuk weer even wat te horen uit France ;-) zeer prettig dat die stinky stinky huisgenoot van je is verdwenen... haha. Zo te horen is het nu echt back to business voor je, je wordt een klachten service medewerker als ik het goed begrijp? De nodige feestjes zijn er gelukkig ook voor je, dat is wel relaxt voor de goede sfeer ;-) Hier in Nederland is alles goed, het gaat zijn gangetje, en voor we het weten is het alweer eind 2012 heb ik het gevoel :P. Ik ben wederom druk met scriptie ellende en vele danstrainingen. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Nov. 2010
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 45802

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 01 Juli 2016

De Granadeo.

15 Maart 2015 - 19 April 2015

Taalreis Cuba

17 Maart 2014 - 31 Januari 2015

Aan de Costa del Sol

09 April 2013 - 31 Oktober 2013

Hostess in Turkey

15 September 2012 - 03 Maart 2013

Vive la France

22 Februari 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Australië

26 Mei 1991 - 23 November 2010

1991 tot 2010

Landen bezocht: