Arrivé! - Reisverslag uit Rijsel, Frankrijk van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu Arrivé! - Reisverslag uit Rijsel, Frankrijk van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

Arrivé!

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

24 September 2012 | Frankrijk, Rijsel

Une semaine à Lille! Even een teken van leven voor iedereen die geïnteresseerd is :)

Na een zeer vreemde busreis met Eurolines (misschien toch niet de meest ideale manier om naar Lille te komen) kwam ik aan in mijn zeer vreemde huisje. Niet om lekker op z’n Hollands wat te klagen, maar dit is écht heel vies! Het stinkt hier naar de meest vieze huisgenoot ever met z’n rare kruiden (die man is 50 jaar oud, ugh) en verder maakt er zelden iemand schoon. Anyways, mijn andere huisgenootje Tonio is echt heel erg tof en de Italiaan is wel te doen. Uiteraard betekent dit alles dat ik wel op zoek ben naar iets anders, maar dat kan nog eventjes gaan duren.

Het werk tot nu toe is goed te doen. Het voelt een beetje als ‘back to school’, maar dan een stuk strenger en betaald, ah well :) Wel raar hoe snel het weer went. De eerste ochtend vertrek je een half uur te vroeg met het idee dat je het metro station niet kunt vinden, de volgende ochtend vraag je je af hoe mensen in de metro kunnen slapen in plaats van de haltes in de gaten te houden en de volgende ochtend kost het je alle moeite om zelf je ogen open te houden.

Mijn trainingsklasje is erg leuk en gezellig. Veel Fransen, maar ook Portugezen, Spanjaarden, Italianen en jawel, een Thai *Australië flashback*. Op vrijdag zijn we na het werk met z’n allen de stad ingegaan voor wat drankjes tijdens happy hour. Dat was zeer gezellig en met het doel om naar de salsa-bar te gaan, zijn we verder de stad ingegaan maar die hebben we nooit gehaald haha. Zaterdag heb ik gesocialized met huisgenoot Tonio en op zondag wilden we naar het park, maarrr het regende nogal dus hebben we als ‘team huismus’ lekker de hele dag binnen gezeten, ach ja :) Vandaag heb ik mijn Franse pinpas opgehaald en is mijn rekening officieel actief (mocht iemand geld over hebben.. hehe). Hierna heb ik de hele middag café’tjes afgestruind met collega’tjes (detail: voor warme chocolademelk!) en zijn we pizza gaan eten!

Hmmm, omdat ik dus vandaag vrij was, moeten we zaterdag werken. Dit is zeer jammerlijk, want vrijdag is Freaky Fridayyy, jeeeej! Dat betekent 3 uur lang open bar voor alle hardwerkende booking.com mensen en dus een avondje feest! Om dan te vieren dat we de volgende dag op het werk overleefd hebben, doen we ’s avonds nog een feestje bij iemand thuis :) Très très bien!

Ook heb ik nu een Frans nummer: 00336-43688365. Mijn Nederlandse nummer gebruik ik voor whatsapp, ’s avonds heb ik vaak internet!

Ik hoop dat alles goed gaat daar in het mooie Holland :)

À bientôt! Bisous!

  • 24 September 2012 - 23:15

    Stephanie Van Drunen:

    Hey meis!
    'T is soms wat hè, met die studentenhuizen, haha! Maar je overleefd het er nog wel even hoor! Verder klinken je dagen daar echt heel leuk en ik hoop dat het werk net zo leuk blijft als dat je het nu vind :D!

    Tot snell xxxxx

  • 25 September 2012 - 11:18

    Megan:

    Tonio dus, vond het al zo raar haha! Maar het werk klinkt echt super leuk en positief, alleen jammer dan van stinky!

    kussie!

  • 25 September 2012 - 11:18

    Megan:

    Tonio dus, vond het al zo raar haha! Maar het werk klinkt echt super leuk en positief, alleen jammer dan van stinky!

    kussie!

  • 25 September 2012 - 11:18

    Megan:

    Tonio dus, vond het al zo raar haha! Maar het werk klinkt echt super leuk en positief, alleen jammer dan van stinky!

    kussie!

  • 25 September 2012 - 11:18

    Megan:

    Tonio dus, vond het al zo raar haha! Maar het werk klinkt echt super leuk en positief, alleen jammer dan van stinky!

    kussie!

  • 26 September 2012 - 13:51

    Nanja Wierda:

    Haha, ik krijg nu flashbacks naar vroeger; de smerige Franse vakantiehuisje die werden verhuurd door stinkende oude Franse opaatjes :P Maar goed, you survived! en volgens mij heb je best een leuke eerste week erop zitten. Bisous!

  • 29 September 2012 - 13:47

    Leon:

    Tof om je verhaal ff te lezen! Veel succes daar!

  • 04 Oktober 2012 - 19:52

    Oma:

    Lieve Annick,
    Fijn om weer iets van je te horen. Volgens mij heb je het wel naar je zin daar, alleen je huisje ( kamer) is niet zo tof!! Hopelijk komt er nog iets anders!
    Hier is het inmiddels wel herfst hoor, veel regen, maar ook zon tussendoor.
    Doe Tonio maar de groeten!!

    Liefs, oma

  • 15 Oktober 2012 - 09:39

    Sonja:

    Wat is nou het meest ugh aan die man? De vieze kruidenlucht of dattie 50 is?? :-)
    Heeeeel veeeel succes. En have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Nov. 2010
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 45800

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 01 Juli 2016

De Granadeo.

15 Maart 2015 - 19 April 2015

Taalreis Cuba

17 Maart 2014 - 31 Januari 2015

Aan de Costa del Sol

09 April 2013 - 31 Oktober 2013

Hostess in Turkey

15 September 2012 - 03 Maart 2013

Vive la France

22 Februari 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Australië

26 Mei 1991 - 23 November 2010

1991 tot 2010

Landen bezocht: