Trains and winter rains. - Reisverslag uit Rijsel, Frankrijk van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu Trains and winter rains. - Reisverslag uit Rijsel, Frankrijk van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

Trains and winter rains.

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

29 November 2012 | Frankrijk, Rijsel

Hoi hoi :)

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven en dus is het tijd om dit weer even te vervolgen.

Om heel eerlijk te zijn voelt het ondertussen alsof ik hier al minstens 5 maanden zit, terwijl het er eigenlijk nog maar 2,5 zijn. Ik weet niet of dat een goed of slecht teken is, maar laten we er maar het beste van maken. Het werk is ondertussen erg gewoon geworden, bijna saai. Aangezien ik net mijn tweede loonstrook heb gekregen, zal ik proberen een positieve draai aan mijn ‘werkverslag’ te geven. Ik werk nu al meer dan een maand ‘op de vloer’, zoals ze het hier mooi noemen. Dat betekent dat ik nu in mijn eigen team dagelijks zit te luisteren naar vervelende verhalen van mensen en jawel, zo af en toe zowaar een blij bedankje. Het team bestaat uit zo’n 15 mensen die allemaal een andere taal spreken, wat in veel gevallen positief is, omdat niemand echt verstaat wat je zegt :) In december hebben we een groot feest waarbij alle kantoren zich verzamelen in Amsterdamse hotels om daar 1 avond een flink feestje te vieren. Waarschijnlijk is dat om goed te maken dat bijna iedereen alle kerstdagen en oud & nieuw werkt. Ugh. Uiteraard kijken we er allemaal onwijs naar uit om onder het genot van een glaasje champagne een klacht over haren in de douche op te lossen. Nouja, ik hoop dat het enthousiasme van dit stuk afspat, ik wil uiteraard niet dat jullie denken dat ik mijn werk niet leuk vind ;).

Buiten het werk om is het allemaal zeer goed vol te houden. Zo af en toe een drankje met wat meiden uit m’n trainingsklas in de stad, een avondje uit in het weekend of gezellig naar de markt. Ook ben ik een dagje naar Brugge geweest met m’n huisgenootje Tony, leuk om even wat anders te zien! Verder is Lille al helemaal in de kerststemming met een heuse kerstmarkt met oliebollen (jaja) en glühwein. Op het Grande Place staat een beste kerstboom en een enorm reuzenrad, waar je onder het genot van alle kersthits een mooi rondje in kunt maken. Denk ik, want ik ben er nog niet direct ingesprongen haha. Uiteraard ben ik ondanks deze drukte ook nog hard aan het werk om mijn Frans en Arabisch een beetje bij te spijkeren, wat tot nu toe een vrij hoog faal-gehalte heeft, maarrr ik heb nog even de tijd en over een paar maandjes spreek ik beide talen uiteraard vloeiend. Soort van.

In ieder geval heb ik, ondanks alle kerstfeestelijkheden, mijn best gedaan op een sinterklaasgedicht en kadootjes om dit weekend even lekker Hollands Sinterklaas te vieren. Dit weekend ben ik dus weer eventjes in Nederland, voordat ik er hier in december alles aan ga doen om een lonely, lonely Christmas te ontwijken :).

Misschien tot het weekend en anders, tot snel!

Bisous,

Annick

  • 03 December 2012 - 21:20

    Betty:

    Helaas je niet gezien dit weekend.
    Wel het groot aantal Sinterklaaskadootjes in Woudrichem.
    Jammer dat je moet werken met de Kerst.
    Ook ik ben dan de klos, maar gelukkig met oud en nieuw vrij.
    Jij niet??
    In ieder geval: Sterkte en toch nog fijne dagen.
    Groetjes,
    Betty

  • 20 December 2012 - 14:08

    Nanja Wierda:

    Hé Annick,
    Zo het is alweer drie weken verder, was er nog niet aan toe gekomen om je blog te lezen ;-)
    Haha, nou het werk is dus nog steeds een beetje (behoorlijk) saai :P Tja, het loonstrookje maakt veel goed iig.
    Lille vol kerstlichtjes klinkt wel heel gezellig overigens.
    Nou iig een fijne kerst gevierd in NL, dat was vast erg gezellig, en terug naar France nu met je mini ipad, ook niet verkeerd.
    Hou je taai en houd ons up to date als je je verveelt! Gelukkig 2013 alvast.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Nov. 2010
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 45801

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 01 Juli 2016

De Granadeo.

15 Maart 2015 - 19 April 2015

Taalreis Cuba

17 Maart 2014 - 31 Januari 2015

Aan de Costa del Sol

09 April 2013 - 31 Oktober 2013

Hostess in Turkey

15 September 2012 - 03 Maart 2013

Vive la France

22 Februari 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Australië

26 Mei 1991 - 23 November 2010

1991 tot 2010

Landen bezocht: