Long time no see! - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu Long time no see! - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

Long time no see!

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

16 Juni 2013 | Turkije, İçmeler

Zo, hoi allemaal :)

Weer even geleden dat ik een nieuwe update vanuit Turkije heb geschreven en dus werd het wel weer eens tijd dacht ik zo!

Hoe gaat het met jullie daar in Nederland? :)

Ik moet zeggen dat ik inmiddels al best een beetje gewend ben aan het leven hier in Turkije, dus vandaar dat ik misschien wat laat ben met een nieuwe update!

Het gaat hier allemaal z’n gangetje. Zo’n twee keer per week rijd ik heen en weer naar de luchthaven om busjes vol gasten af te zetten terug naar huis en nieuwe gasten mee te nemen naar Marmaris en Içmeler. Het leuke is dan als we daar weer aankomen dat het voor mij steeds een beetje voelt als thuiskomen, voor nu dan :) Verder is het qua werk nu steeds meer ‘de puntjes op de i’ zetten. Nog genoeg te doen en te leren, maar daar hebben we gelukkig nog wat maanden voor!

Verder hebben we ook nog wat tijd om zo af en toe een beetje een kleurtje te krijgen op het strand als we aan het einde van de dag nog even snel een duik nemen om wat af te koelen of natuurlijk op de vrije dag :) Pff, rot leven he? Afgelopen vrijdag zijn we op onze vrije dag naar Rhodos geweest en dat was natuurlijk een groot feest van shoppen. Eindelijk weer een keertje naar de H&M en de Zara en alle ‘gewone’ winkels, dus daar hebben we ons even helemaal uitgeleefd. Sowieso was het heel leuk om Rhodos te zien, heel dichtbij maar weer een heel ander land!

Ook doen we genoeg etentjes en drankjes om het een beetje gezellig te houden hier (en gezellig is het zeker haha). Zo af en toe (eigenlijk vooral op de donderdag, omdat de vrijdag onze vrije dag is) gaan we even los in de barstreet waar we weer vanalles beleven, maar al die verhalen zal ik jullie voor nu besparen ;) Ondanks dat het langzaam steeds wat voller wordt met toeristen, houden we het tot nu toe nog goed vol! Zo is het tussen het werk door ook genoeg genieten en ook dat went al aardig :)

Er zijn natuurlijk altijd wat dingen die niet wennen:
Het Turkse verkeer. Het is altijd rustig aan, behalve als de Turken in de auto stappen, want dan moet opeens alles snel en helaas mist het inzicht om dat goed te laten verlopen vaak. Dan lijkt het ook steeds voller te worden met dolmus busjes, die eigenlijk wel lijken op de buurtbus, maar dan nog veel ongecontroleerder en ze rijden elke 3 minuten in plaats van elk uur. Gelukkig hebben we een toeter in de auto, dus we passen ons maar gewoon aan :)
De taal, aangezien het voor mij al niet mogelijk was om Frans te leren tijdens een half jaar wonen in Frankrijk, is Turks al helemaal een soort van ‘mission impossible’. Achja, voorlopig red ik het ook wel met een links en rechts en alsjeblieft voor de buschauffeurs :) Om de rest van de misverstanden lachen we dan maar gewoon! Bovendien daalt mijn niveau Engels hier per dag en zit ik nu een beetje op het niveau van groep 8, maar ach, hier verstaan ze het ongeveer een beetje, dus voor nu is het dan maar 'okee' haha ;).

Zo, dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte van hoe alles hier in Içmeler gaat en natuurlijk blijf ik benieuwd hoe het daar in Holland allemaal gaat :)

Oh, en mocht er nog iemand op zoek zijn voor een leuke vakantie in de ZON, dan heb ik nog wel een aanrader ;)

Veel liefs,

Annick

• 16 Juni 2013 - 20:58

Mariska Doezer:

Heey Annick,

Leuk om weer eens een verslag te lezen. Fijn dat je het daar goed naar je zin hebt. Van je tripje naar Rhodos hadden we natuurlijk via Facebook al wat gelezen, leuk zeg!

Hier alles ok, hoor. Druk aan het werk voordat de vakantie begint (nog 11 weken, pffffff) Dan op naar Oostenrijk, waar hopelijk de zon ook schijnen zal.

Heel veel succes en plezier daar nog verder en graag tot een volgend verslag, onze gezellige app ;-), of Facebook!

Liefs vanuit Meeuwen,
    Hans, Mariska, Lotte en Senna

• 17 Juni 2013 - 00:17

VDisjes:

Klinkt prima, allemaal. *barstreet beter dan de buurtbusjes*
    En turks is nie moeilijk, hoor. Gewoon achterstevoren praten :)
    Liefs uit Veen.

• 18 Juni 2013 - 07:28

Bert Nieuwkoop:

Hoi Annick,
    Fijn dat je al weer gewend bent daar. Hier missen we je wel een beetje hoor, maar dan skypen we maar even. Hier alles verder wel goed behalve een neefje en nichtje die door vallen wat schade opgelopen hebben. Komende dagen wordt het hier ook erg warm, tot boven de 35 graden. Dat wordt dus puffen. Nog 5 weken en dan nadert voor ons de vakantie ook.
    Groetjes, pa