Oorwormen, dokters en drankjes - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu Oorwormen, dokters en drankjes - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Annick Nieuwkoop - WaarBenJij.nu

Oorwormen, dokters en drankjes

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

10 Mei 2013 | Turkije, İçmeler

Hoi allemaal!

Hoe gaat het in het mooie zonnige Holland?

Na officieel langer dan een maand in Turkije te wonen (zo klinkt het weer heel wat), vond ik het tijd voor een nieuwe update. Een nieuw reisverslag waar ik zoveel mogelijk bezigheden ingepropt heb :)

Normaal gesproken hou ik altijd een soort van agenda of dagboek bij, waar ik dan even in kan kijken wat ik ook alweer gedaan heb in de afgelopen weken, maar dat is er nog niet echt van gekomen, dus dit gaat maar een beetje uit de losse pols..

Ik ben inmiddels officieel vaste gast bij Mayday, oftewel de dokter, dankzij een dikke infectie in m’n voet. Ik ben de afgelopen 8 dagen 6 keer bij de dokter op bezoek geweest, dus die doktersmarathon kan ook van mijn to-do lijstje (beetje jammer dat deze daar helemaal niet op stond, maar ach, alles een keer proberen toch?). Nadat ik de afgelopen paar keer flink gepijnigd ben, gaat het nu een stuk beter, dus fingers crossed voor een hele snelle afloop van dit avontuur.

Dat betekent ook dat mijn eerste echte informatiebijeenkomsten en ontvangsten op slippertjes zijn gegaan met een dik verband om m’n voet. Ach ja, het belangrijkste is natuurlijk dat ik het steeds leuker ga vinden, vooral het heen en weer naar de luchthaven (ook die luchtvaart blijft toch interessant). Lekker in de bus door dit mooie gebied, want ja ik moet het toch nog een keer kwijt: ik verbaas me zo af en toe nog steeds over hoe mooi het hier is. Al met al gaat het buspraatje steeds iets soepeler en worden ook de info’s steeds vanzelfsprekender. Nu een beetje vaart erachter, nog want puntjes op die i en laat die zomer maar beginnen!

Ik moet uiteraard ook nog even vermelden dat er tussen het werken door ook tijd is voor leuke dingen! Zo’n beetje elke donderdagavond is ons team te vinden in de Bar Street om wat drankjes en dansjes te doen, heerlijk! Verder zitten we zo af en toe heel vervelend wat te drinken, lunchen of dineren op een van de terrasjes. Het strand heb ik helaas nog niet gezien (mede dankzij mijn ellendige voetverhaal), maarrrr als dat voorbij is lig ik als eerste op een strandbed! Verder kan ik een hele lijst opnoemen met alles wat we hebben meegemaakt: hilarische taxiritjes, net-iets-te-veel-tequila-avondje, effecten van wat glaasjes wijn en ga zo maar door. Ik zal jullie de details voor deze keer besparen :)

Verder heb ik hier ook elke dag ongeveer 10 nieuwe huisgenootjes in de vorm van oorwormen, UGH! Niet mijn ding, en dan net als je denkt dat ze allemaal weer hebt doodgemept, komt er nog eentje uit je broekzak gekropen. Dit verhaal was ik begonnen toen het enorm regende en onweerde deze ochtend, maar inmiddels hebben we alweer heerlijk in het zonnetje gezeten op terras voor de lunch, dus sorry, maar ik kan niet anders zeggen dat het weer hier super is! Nouja, jullie hebben ook alweer 3 mooie dagen gehad toch? ;) Haha ik hoop dat het zonnetje weer snel bij jullie ook komt!

Heel fijn weekend allemaal :)

Liefs,

Annick

  • 10 Mei 2013 - 14:34

    Stephanie:

    Hi meis!
    Echt heel vervelend nog steeds van je voet, maar gelukkig gaat het al wat beter! Heb je dat iig ook weer meegemaakt joh, haha ;)! En misschien goed om de details te besparen ja, hehe. En die oorwormen, gatverrr.. dan heb ik nog liever een tor op mijn kamer! Heb hem trouwens gevangen, hij zat al 3 dagen in mijn wasbak (ja erin!) en hij was er weer uitgekropen. Heb hem naar buiten gegooid (zo trots op mezelf!).

    Haha, meis! Ik mail je snel weer terug! Ik ga eerst hard aan de slag met mijn tentamens leren en dan krijg je weer een giga mail terug!

    Lieefs xxx

  • 16 Mei 2013 - 16:21

    Jacqueline Even:

    Beste Annick, ik was aan het googelen naar oorwurmen in Turkije, omdat mijn dochter ik dat van die enge beesten vonden, hierdoor kwam ik op jouw reisverslag terecht. Wij (mijn gezin en ik) hebben je in Hotel Turunc leren kennen vorige week. Goed te horen dat het met je voet beter gaat.
    We hebben genoten van dit prachtige land en hotel en de ontzettend aardige mensen en willen graag nog een keer terug.
    We willen je bedanken voor de goede zorgen, en geniet van de mooie tijd daar.
    Groetjes van de familie Even

  • 15 Juni 2013 - 09:13

    Bert Nieuwkoop:

    We zijn natuurlijk heel benieuwd naar het volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Nov. 2010
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 45810

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 01 Juli 2016

De Granadeo.

15 Maart 2015 - 19 April 2015

Taalreis Cuba

17 Maart 2014 - 31 Januari 2015

Aan de Costa del Sol

09 April 2013 - 31 Oktober 2013

Hostess in Turkey

15 September 2012 - 03 Maart 2013

Vive la France

22 Februari 2011 - 24 Augustus 2011

Stage in Australië

26 Mei 1991 - 23 November 2010

1991 tot 2010

Landen bezocht: